Zadzwoń: 58 340 41 10 | E-mail: sekretariat@.archiwum..archiwum.pcen.gda.pl Akredytacja Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr 74/2020 z dnia 12.08.2020r.
Solidarni z Ukrainą 70-lecie CEN w Gdańsku
Pomorskie.eu Pomorskie w Unii

Metoda nauczania "Praca z tekstem przewodnim" z elementami coachingu edukacyjnego

"Praca z tekstem przewodnim"

To jedna z  metod problemowych która uczy uczniów: dostrzegania, formułowania i rozwiązywania problemów oraz sprawdzania wartości rozwiązania. Proces nauczania problemowego opiera się na samodzielnym dochodzeniu uczniów do wiedzy, zarówno tej, która jest samym rozwiązaniem problemu, jak i zdobywanej w toku formułowania problemu, wytwarzania pomysłów i ich weryfikacji. Istotą omawianej metody jest zredagowanie dla ucznia zadania, które rozwiąże samodzielnie, posługując się treścią tekstu przewodniego. Zazwyczaj tekst jest tak skomponowany, że stanowi instrukcję krok po kroku jak dojść do rozwiązania problemu.

Moja propozycja dla to wykorzystanie elementów coachingu edukacyjnego do poprowadzenia ucznia przez tekst przewodni.

W tej zakładce znajdziecie Państwo teksty przewodnie do wykorzystania na lekcji oraz przykład interakcji nauczyciel - uczeń

metoda