Tekst jest bez wytłuszczeń i obrazów, zajmuje 3/4 strony tak by uczeń pracując z tekstem mógł robić własne uwagi, rysunki obok fragmentu z którym pracuje.
- Każdy uczeń wzrokiem "lustruje tekst" by mógł uchwycić temat główny
- Nauczyciel na tablicy zapisuje problem do rozwiązania przez uczniów "Jakie cechy tkanki nabłonkowej, pozwalają jej pełnić funkcję ochronną, wydzielniczą transportową"
- Prosimy wszystkich uczniów o przeczytanie tekstu z pierwszego akapitu i przydzielamy do pracy w parach po jednym typie nabłonka
- Nauczyciel prosi o zaznaczenie w tekście cech które uznajecie z istotne z punktu wiedzenia współpracy komórek.
- Każda osoba ma na podstawie informacji z tekstu narysować schematyczny rysunek danego typu nabłonka
- Uczniowie porównują w parach swoje schematy. Nauczyciel podchodzi do każdej pary i dopytuje czy cechy które są w tekście mają odwzorowanie w rysunku.
- Wymiana informacji o różnych typach nabłonków.
- Konfrontacja schematu z obrazem tkanki wykonanym pod powiększeniem mikroskopowym. (kod QR prowadzi do atlasu multimedialnego)
- Gdzie w organizmie znajdują się poznane nabłonki ? wyszukiwanie informacji w tekście.
Nauczyciel kieruje do uczniów pytania otwarte jeżeli odpowiedź ucznia nas zadowala, wykorzystujemy parafrazę wypowiedzi ucznia lub kierujemy ucznia do tekstu by jeszcze raz przeczytał tekst i zastanowił się nad ....
Nauczyciel motywuje, konfrontuje jednego ucznia z wiedzą innego ucznia ale nie podaje gotowych odpowiedzi.