Zadzwoń: 58 340 41 10 | E-mail: sekretariat@.archiwum..archiwum.pcen.gda.pl Akredytacja Pomorskiego Kuratora Oświaty decyzja nr 74/2020 z dnia 12.08.2020r.
Solidarni z Ukrainą 70-lecie CEN w Gdańsku
Pomorskie.eu Pomorskie w Unii

„Szalone jajo sterowane gęstością”

Uczniowie obserwują: jak zmiana gęstości cieczy wpływa na wyporność przedmiotu oraz jak sól kuchenna szybko zmienia twardość skorupki jaja. Doskonalenie umiejętności uczniów posługiwania się jednostkami objętości.
IMG_20171031_075910
IMG_20171031_075910
brak autora

Organizacja   zajęć :

Nauczyciel przygotowuje stolik z materiałami niezbędnymi do wykonania zadań.

Naczynie pomiarowe do 50 ml, sól- kubeczek plastikowy, łyżeczka, słoik 0,5 l, słomka

Do koordynatora

Do słoika odmierz 300 ml wody, a następnie połóż na łyżeczkę jajko i delikatnie wsuń je do wody. Potrzebujesz soli, którą będziecie dodawali do wody po łyżeczce. Pamiętajcie jak wsypiecie łyżeczkę soli to delikatnie mieszajcie wodę słomką do momentu aż sól się rozpuści. Sól dosypujcie do momentu, aż jako da wam znać, że ma już dość !
Koordynatorze dopilnuj  by badacz odmierzył właściwą ilość wody, aby badacz zawsze dodawał płaską łyżeczkę soli oraz by badacz delikatnie słomką  mieszał wodę z solą aż do jej rozpuszczenia.

Do sprawozdawcy

Celem sprawozdawcy jest spisanie jak najwięcej informacji w jak najbardziej krótkiej formie  tym razem zastosujemy rysunek i  tabelę.

Wpisz imię i nazwisko każdego członka zespołu oraz materiał, który przyniósł ze stolika.

Na rysunku przedstaw zestaw przygotowany do wykonania doświadczenia. W tabelce odnotuj co zaobserwowaliście przy kolejnych próbach

Ostatnie 5 minut zajęć to wspólne odpowiedzi na zapisane pytania

 

 

 

Przedstaw zespół

Koordynator……………………………………………………………………

Badacz 1………………………………………………………………………………

Badacz 2…………………………………………………………………………

Badacz 3…………………………………………………………………………

Sprawozdawca…………………………………………………………………

Materiały:

Co przyniósł badacz1?…………………………………………………..

Co przyniósł  badacz 2?……………………………………………………

Co przyniósł badacz 3 ?………………………………………………

Narysuj zestaw doświadczalny

Na początku                                                                     Na końcu

 

 

 

Uzupełnij tabelkę

Ilość łyżeczek soli

Co się dzieje się z jajkiem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Każdy z badaczy  stawia pytanie .

Badacz 1…………………………………………………………………..

Badacz 2…………………………………………………………………..

Badacz 3……………………………………………………………………