Tematy dwudniowej konferencji (wykłady, panele dyskusyjne, prelekcje, prezentacje):
- Idea „Szkoły Umiejętności XXI wieku”
- Model Nauczania STEAM
- Zamiast „Łapać Pokemony” szukamy „zakazanych piosenek” na Warszawskiej Starówce – przykład projektu STEAM z rozszerzoną rzeczywistością realizowany w SP3 w Ząbkach
- Jak i dlaczego uczyć programowania wg nowej podstawy programowej MEN?
- „Zarazić nauczycieli wizją modelu absolwenta szkoły XXI wieku?” – Panel Dyskusyjny
- „Programowanie kompetencją absolwenta szkoły umiejętności XXI wieku” – Panel Dyskusyjny – Podsumowanie pilotażu wprowadzenia programowania
w Polskich szkołach z udziałem przedstawicieli Ministerstw Edukacji i Cyfryzacji. - „ STEM TO STEAM” Jak uczyć przedmiotów mat-przyr. za pomocą TIK – Panel dyskusyjny
- Przykłady rozwiązań chmurowych w zarządzaniu placówkami oraz dydaktyce.
- Infrastruktura sieciowa i bezpieczeństwo sieci bezprzewodowych w szkołach – Ogólnopolska Sieć Edukacyjna. Warsztaty i Laboratoria
- Innowacje pedagogiczne z zastosowaniem robotyki (Wonder-Dash, Ozobot, Lego Mindstorm), rozszerzonej rzeczywistości (Aurasma, ScootieGO!), chmury Office 365,tabletów (m. in. iPad), internetu rzeczy BeCREO, aplikacja GARAGE BAND dla nauczycieli muzyki, pracowni językowych Mentor, platform internetowych do zarządzania i komunikacji, platform edukacyjnych, mat, klocków, drukarek 3D, tablic interaktywnych i ekranów dotykowych, sieci bezprzewodowej MERAKI.
termin: 9-10 czerwca 2017 r.
miejsce: Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Małego Powstańca w Ząbkach k/ Warszawy, ul. Kościelna 2, 05-091 Ząbki
szczegóły/zapisy: zobacz
Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku objął konferencję swoim patronatem merytorycznym.