Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat nowoczesnych koncepcji glottodydaktycznych związanych z kształceniem językowym ucznia z doświadczeniem migracyjnym, zwłaszcza dotyczących koncepcji opartych na badaniach nad dwujęzycznością, różnic między uczeniem się języka a akwizycją języka oraz kształtowanie umiejętności poszukiwania własnych rozwiązań dydaktycznych, pozwalających dostosować poznane koncepcje do zespołu klasowego, z którym pracuje uczestnik szkolenia.
Pierwsza cześć szkolenia będzie miała charakter wykładowy. Prowadząca zapozna uczestników z autorskimi badaniami naukowymi wpisującymi się w nurt współczesnych koncepcji językoznawstwa synchronicznego oraz odwołującymi się do koncepcji nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego E. Lipińskiej i A. Seretny oraz odwoła się do badań nad językiem szkolnej edukacji prowadzonej przez zespół prof. M. Pamuły-Behrens.
Druga część szkolenia będzie skoncentrowana na wymiarze praktycznym – przygotowanie propozycji ćwiczeń wprowadzających i automatyzujących daną strukturę gramatyczną.
Szkolenie poprowadzi prof.dr hab. Aneta Lewińska
KIEDY? 23.10.2021 r./ 09.00-12.15
GDZIE? zdalnie, Microsoft Teams
Rejestracja: